Video tuotteen valokuvaamisesta

Yksinkertaisesti ajateltuna tuotekuva on kuva tuotteesta. Jos mun pitäisi jotenkin miettiä tuotekuvauksen perimmäistä ajatusta, niin sanoisin, että se tuo lisäarvoa, luo brändiä ja tukee/helpottaa myyntiä. Kuvahan on markkinoinnin kannalta todella informatiivinen, ellei informatiivisin elementti; se kertoo yhdellä vilkaisulla minkälainen tuote on. Tuotehan voi periaatteessa olla melkein minkälainen tahansa: ruoka, asunto, auto, vaate, palvelu..

Jos veikata pitäisi, niin esim. yrittäjät haluavat antaa omasta toiminnastaan mahdollisimman laadukkaan mielikuvan ja tämän tueksi hyvä valokuva on todella arvokas lisä.

Sen verran muuten lähti ajatus laukalle tän aiheen äärellä, että pitää kirjoittaa tästä aiheesta täyspitkä juttu.
Perästä kuuluu sano torventekijä.

Video partahöylän valokuvauksesta. www.willevalokuvaa.fi

Ensimmäsessä kuvassa valo tulee pelkän gridin läpi. 
Toisessa kuvassa pelkkä softbox.
Kolmannessa Grid + Softbox.



Tällä samalla idealla otin kuvat yhteensä kolmesta eri tuotteesta. Tuotteet on valaistu kahdella valolla ja heijastuksiin käytin kiiltävää valokuvapaperia.


Tuotteet ovat Dick Johnsonin Slammer Gear -mallistoa. 
 


Partahöylä

ISO 100 - F/11 - 1/125


Partasakset

ISO 100 - F/9 - 1/160


Partaveitsi

ISO 100 - F/9 - 1/250


Nikon D800
Tamron 90mm
2 x Profoto B1

Video on kuvattu ja äänet nauhoitettu Huawei P9 puhelimella.


Jätä kommenttia, tykkää tai jaa

-WILLE